FAQ

Reserveren en rijden

Hoe reserveer ik een auto?

Je reserveert de auto via de Fetch car sharing app op je smartphone door een beschikbare auto op de kaart te selecteren. Deze wordt maximaal 15 minuten voor je vastgehouden om bij de auto te komen. Je betaalt vanaf het moment dat je op start gebruik drukt.

Wanneer kan ik de auto reserveren?

Je kunt 24 uur per dag 7 dagen per week reserveren. Zelfs enkele minuten voordat je de auto nodig hebt, kun je een reservering maken. Reserveren doe je via de Fetch car sharing app.

Kan ik in het buitenland rijden?

Jazeker, in België, Luxemburg en Duitsland. Let wel op, in Duitsland en Luxemburg kun je maar bij een beperkt aantal laadpalen laden met onze laadsleutelhanger!

Geldt er een minimum of maximum huurperiode?

De minimum huurperiode is 1 minuut. De maximum huurperiode bedraagt 3 dagen. Wil je langer huren? Mail dan je verzoek naar support@fetchcarsharing.nl

Is er een handleiding?

Jazeker, je kunt hem hier downloaden

Tarieven

Waar vind ik een overzicht van alle tarieven?

De actuele huurtarieven en aanvullende kosten vind je op onze website. Klik hier om naar het tarievenoverzicht te gaan.

Wat is er in het huurtarief inbegrepen?

Klant worden

Hoe word ik klant?

Inschrijven doe je via de Fetch car sharing app. Via de app maak je een gebruikersaccount aan. Volg de instructies in de app voor het maken van foto?s van je rijbewijs en selfie en voor niet NL ingezetenen rijbewijs, selfie en een foto van paspoort of identiteitsbewijs. Teken het contract met IDIN (vorm van IDEAL maar zonder betaling).  Selecteer de gewenste betaalmethode (creditcard of email met betaallink) betaal het inschrijgeld.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om me te kunnen aanmelden?

Je bent 18 jaar of ouder en minimaal 1 jaar in het bezit van een geldig rijbewijs. Niet NL ingezetenen dienen tevens in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitsbewijs.

Laden

 

 

Hoe kan ik laden?

In de auto ligt een groene laaddruppel, bevestigd aan een grote instructiekaart. Je sluit de kabel aan volgens de instructies en houd de laaddruppel tegen de laadpaal volgens de instructie op de laadpaal. De auto gaat laden en de laadpaal geeft een blauw licht. Je bent verplicht de auto te laden als het accuniveau onder 30% is. Wel zo fijn voor de volgende gebruiker.

Is er ook een laadbonus?

Jazeker, elke keer de auto aan de lader zetten aan het einde van je huur levert je 10 gratis rijminuten op die verrekend worden met je volgende rit. Je krijgt maximaal 1 keer per kenteken per dag de laadbonus en je rit moet wel 10 minuten geduurd hebben. De rijminuten blijven een maand geldig.

Tips voor het laden

1: Zorg ervoor dat de versnelling van de auto in P (Park) staat.
2: De kabel blijft maar 20 seconden ontgrendeld als u op de ontgrendelingsknop drukt, daarna moet u opnieuw op de ontgrendelingsknop aan de linkerkant van het dashboard drukken.

Kan ik bij Fastned laden?

Jazeker, met de AC stekker, maar hoewel de ZOE razendsnel bij een normale laadpaal laadt, is de snelheidswinst van laden bij Fastned minder groot. Zie hiervoor https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/205695157-Laden-met-een-Renault-ZOE.

IDIN

Welke banken ondersteunen IDIN?

De volgende banken ondersteunen IDIN (januari 2019):

ABN AMRO, ASN Bank, ING Bank, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank. Kijk op de site van je bank voor de voorwaarden (kopie legitimatiebewijs bij de bank bijvoorbeeld).

heb je een andere bank (Bunq of Knab bijvoorbeeld), klik dan wel op de link voor het onder tekenen van het contract, breek het proces bij selectie van de bank af en neem contact met ons op via support@fetchcarsharing.nl.

Je kunt overigens wel je inschrijfgeld of ritten betalen via deze banken.

Waarom gebruiken jullie IDIN?

Door de contractondertekening met IDIN valideren we je identiteit bij je bank. Dat is een uitstekende manier om identiteitsfraude tegen te gaan. De validatie staat los van je betaling, ook al gebruik je er dezelfde middelen (zoals een reader of bankieren app) voor.

Werkt IDIN ook bij een zakelijke rekening?

Nee, IDIN werkt niet bij een zakelijke rekening of gevolmachtigden. Raadpleeg hiervoor de website van je bank.

 

Niet gevonden wat je zocht? Neem contact met ons op.